Tree top jungle tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu Tree top jungle tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Tree top jungle tour

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Het begon gister al met mijn rugzak die maar niet kwam opdagen. Deze zouden ze om 14:00 uur bij de pier brengen op ko Phi Phi, maar op geen van de karren lag mijn rugzak ! om 14:15 uur ben ik maar eens hier en daar gaan vragen, maar niemand had iemand gezien van Snow white guesthouse. Beetje paniek ga ik toch wel voelen als om 14:25 uur nog steeds mijn rugzak er niet is en de boot over 5 min. vetrekt :-( Ze besluiten te bellen tot dat iemand roept of dat niet mijn rugzak is op de rug van die man ? Ja, ja dat is 'm. Pffffff wat een opluchting, op naar Phuket.
Vanuit mijn hostel op zoek naar het busstation voor de bus van morgen. Deze is nu gesloten maar morgen om 7:30 uur gaat de bus. Inmiddels contact gehad met Treetopjungle tour dat ze me ophalen Kao Sok bij paal 108. Hoop wel dat de buschauffeur weet waar dat is. Inmiddels vernomen dat er geen plaats meer is op de nachtslaaptrein naar Bangkok en dat ik dus met de Intersitie moet. Erg fijn de hele nacht in een stoel :-(
Om 7 uur op het busstation en het loket is gesloten, wat nu ? Ik moet wachten zegt een meneer, het loket gaat zo open. Om 7:30 uur nog steeds een gesloten loket. Nu zegt de meneer; loket gaat niet open, geen bus, Chinees nieuwjaar. Shit ! weer paniek ! Ik bel de organisatie op die smsen terug de bus gaat om 8:20 uur. Pffff gelukig. Om 8:30 uur geen bus, loket open, bus gaat om 9:30 uur. Shit, shit, shit ! sms naar de organisatie dat de bus pas om 9:30 vertrekt, nu maar hopen dat hij weet waar paal 108 is. Ik durf niet te gaan slapen in de bus en kijk de hele weg mee op zoek naar paal 108. Uiteindelijk moet ik eruit van de man het is inmiddels al 13:00 uur maar ik zie geen paal met 108 erop. Ja ja is goed hier wachten gebaart de man en weg is de bus.
ik hoef niet lang te wachten of daar komt een auto aan die me naar mijn bestemming brengt. Wat kan iets mooi's, iets heel mooi's toch snel je hele dag weer goed maken en alles doen verbleken van eerder die dag.
Dit hier is echt geweldig, zo mooi en prachtig. Er is niet veel tijd dus ik krijg een lunch aangeboden en wordt gevraagd of ik het red om om 14:00 uur beneden te zijn dan kan ik mijn spullen in mijn boomhut zetten en gaan we op weg voor een kano tocht daarna een uitzichtpunt en een tempel met apen. De kanotocht was erg ontspannen en zo mooi, heel rustgevend hoor om je door een ander te laten rond roeien. Eerst moesten we door een tempelgrot en daar lag dan de kano klaar in een rivier vol vis. Deze gingen we eerst voeren, zij bewaken de tempelgrot en worden dus regelmatig gevoerd. En toen gingen we varen, ik deel de boot samen met vrouw uit Australie en natuurlijk de roeiman. Veel groen, veel rust en de meest vreemde geluiden, bijzondere planten, struiken en bomen en......slangen die lagen te slapen ik de bomen.
Na al dit mooi's heerlijk gegeten met een lekker biertje erbij (sorry Charlie het was geen Singa het was Chang, ook lekker)
Morgen om 8 uur ontbijt en dan........dat vertel ik een andere keer.

grtjs van mijn gratis jungle toetsenbord

  • 04 Februari 2011 - 15:26

    Inge:

    Jeetje Karin, kan me voorstellen dat je in paniek raakt als je hele hebben en houwen niet op komt dagen. Maar je hebt de kalmte weten te bewaren lees ik al en je ziet .... alles komt op zijn pootjes terecht ;-) Wat een "spannende" toestanden allemaal. 'k Heb bewondering voor hoe je overal mee omgaat in je uppie !

  • 04 Februari 2011 - 19:56

    Linda En Brian:

    Das een hoop stress en spanningen lezen we hier. Gelukkig is alles weer goed gekomen.
    Genieten met volle teugen van je verhalen.
    Hier alles weer in het gareel.
    Het stormt hier flink, harde windstoten.
    Ziet er daar een stuk beter uit ;-)

  • 06 Februari 2011 - 08:54

    Ida En Paul:

    Hey Karin,

    Wat een belevenissen! Leuk om al je verhalen te lezen en de foto's te bekijken, we haken nu pas in zoals je ziet, maar zijn wel heel benieuwd hoor. Vind het wel heel erg stoer van je; zo in je eentje op stap in een heel andere cultuur! Met volle teugen genieten van alle indrukken, mensen, natuur, andere levenswijze, eigelijk te veel om op te noemen, gaat onze voorstelling te boven denk ik! Je zult er beslist wat van overhouden; een Aziatische tick of zoiets. Nee is goed bedoeld hoor, deze reis zal je wel heel lang bijblijven. Karin, geniet er intens van en nog een heel goede trip verder.
    groetjes Ida en Paul

  • 07 Februari 2011 - 19:02

    Tanna:

    Wat een stress op zo een mooie reis. Gelukkig is alles goed afgelopen. Je zal al je angsten voor slangen en insecten wel overwonnen hebben.
    Geniet nog maar lekker van de zon daar. Hier mis je niks, behalve dan een lekkere warme douche.

    Groetjes Tanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 43523

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: