nog een dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu nog een dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu

nog een dagje Bangkok

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Van het strand en de verkoelende zee terug in het drukke, hete Bangkok gehuld in een flinke laag smog :-(
Er is feest in de stad, veel tempels zijn versierd en het is er erg druk.
Doordat een gesprek met een man die me aanspreekt bij een van de tempels maak ik er uit op dat het Boedadag is. Ik dacht dat dat vorige week was ? Misschien is het elke vrijdag Boedadag ? Hij verteld me dat ik meer tempels moet gaan bekijken en dat ik een Tuk Tuk moet nemen omdat die vandaag maar 20 Bath kosten. Dat klinkt natuurlijk wel erg verleidelijk, ik voel mijn voeten nu al na al dat luieren op het strand en pootje baden in zee. Al snel stopt er een Tuk Tuk en die brengt me wel naar de Lucky Boeda, die brengt geluk zegt hij en misschien win ik dan wel veel geld :-) Daarna brengt hij me naar een andere tempel, erg speciaal, alleen vandaag open en gratis. Het klinkt me allemaal erg bekend in de oren :-)
Ook wil hij me brengen naar een winkel, erg speciaal en goedkoop omdat het Boeda dag is. Thai Export, ik moet echt even gaan kijken, het is alleen vandaag en ik ben nu al erg Lucky omdat de winkel nog open is. Natuurlijk ga ik mee en brengt hij me eerst naar Lucky Boeda, daarna naar de zeer goedkopen winkel.
Ik blijf heel lang binnen en bedenk me dat als hij geen coupons krijgt hij me zo zal laten staan en ik heb geeb idee waar ik ben, dus ik blijf heel lang in de winkel. Als ik buiten kom staat hij er nog en kijkt blij, Pffffff. Hij wil me wel naar een andere tempel brengen maar hij weet ook nog een Fasion zaak, ook erg goedkoop. Ik hou vol dat ik mijn eigen fasion maak en dat hij me maar weer terug moet brengen. Wanneer hij ergens stopt en zegt hier de straat in daar is Khosan Rd. ben ik blij dat ik de plek herken en dat ik dus niet uitstap en dat het nog zeker 20 min. lopen is. Hij lacht en rijdt verder naar Khosan Rd. Het voelt als een overwinning, YES !!!!
Morgen vlieg ik naar huis, kleine tegenvaller ze hebben mijn vlucht veranderd. ipv 19:05 uur vlieg ik nu om 16:25 uur vanaf Bangkok, mijn vlucht vanaf Hong Kong blijft wel het zelfde 00:35 uur, dus dat wordt iets langer wachten. Ik kom dus wel dezelfde tijd aan op Schiphol 6:20 uur zondag ochtend.
Ik ga nog maar even genieten van een heerlijke maaltijd. Vanmiddag al Pad Thai gegeten en vanavond ga ik denk ik maar weer voor de Red Snapper. Deze is hier zo goedkoop, ik denk voor een vis van ruim 1 pond ongeveer 6/7 euro. Daar krijg je bij ons niet eens het staartje voor :-) Lekker biertje erbij, helemaal top.

Voor de laatste maal een groet van mij vanaf een thaistoetsenbord.

  • 18 Februari 2011 - 12:48

    Caroline:

    Wat een heerlijke onderbreking van de werkdag, zo'n verslag! We komen snel eens langs om foto's te kijken! Goeie reis terug en tot gauw!

  • 18 Februari 2011 - 12:51

    Tanna:

    Geniet maar goed van je laatste dag en denk nog maar niet te veel aan het koude weer wat je hier te wachten staat.
    Heb met veel plezier al je verhalen gelezen.
    Voor straks voorspoedige terugreis.

  • 18 Februari 2011 - 12:52

    Danielle:

    Jammer dat het al weer bijna voorbij is geniet van de laatste dag/avond en zien je van de week weer.

  • 18 Februari 2011 - 13:36

    Evelien Ruijtenberg:

    Kaatje! Wat leuk om je verhalen te lezen, en wat goed dat je die tuktuk chauffeur te slim af was! You go girl!! Lees met je plezier je verslagen (nu ik hier gratis internet heb!). Ik wens je een goede reis terug naar huis, hopelijk valt het wachten mee!

    Groetjes, Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 43516

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: