Ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hoeveel mensen kunnen er op een boot ? Hier heeeeeeeeeel veel! Gister met de boot van Ao Nang naar Ko Phi Phi. Het is hier erg druk en een slaapplaats was dan ook niet zomaar voor handen, dus weer even een paar stapjes terug en genoegen nemen met een bamboe hutje met douche, koud water dan wel en toilet.
Door de wirwar van straatjes raak ik een beetje lost. Nou hoor ik jullie al zeggen; dat ben je in Haarlem al !
Hier is het toch anders, gelukkig is het eiland niet al te groot en uiteindelijk kom je der wel.
Gister ben ik wezen varen in zo'n longtailboot naar een paar andere eilanden. 1 waar de apen ook van de zon en de zee en vooral de toeristen genieten, 1 waar je heerlijk kan liggen, zonnen en pootje baden en een baai waar je kon snorkelen. Dat snorkelen is echt gewelding hier, jammer dat ik geen waterdichtecamera heb :-( Heb der serieus over na gedacht om te gaan duiken. Maar als ik ze hier zien gaan in grote groepen........ en dan met mijn onervarenheid, nee toch maar niet.
Na het eten even een Thaise massage en dan heerlijk slapen. Wat een leven :-) Vanmorgen was ik vroeg waker om te gaan wandelen naar het hoogste punt van het eiland met een geweldig uitzicht. Daar de spieren nog lekker los waren van al dat gemaseer huppelde ik de 325 treden met gemak op, dan nog een klein stukje pad steil omhoog, zo'n 10 min. Zwetend, hijgend en oververhit heb ik het gered maar zonder spierpijn :-)
Zit nu dus ook even af te koelen achter een airco gekoelde computer.
Ik kan me niet meer voorstellen hoe het weer bij jullie is, koud ? lange broek aan ? trui aan ? en ook nog een jas...........jasses ik wil der nog niet aan denken.
Vanmiddag ga ik met de boot naar Phuket, ben benieuwd met hoeveel andere dit keer. Daar blijf ik maar 1 nachtje om dan de volgende ochtend te vertrekken naar Khao Sok voor een jungletour van 3 dagen. Vandaar met de nacht trein naar Bangkok alwaar ik al fietsend de omgeving ga verkennen. Al dat lopen gaat misschien toch vervelen.

Probeer nog even wat foto's te plaatsen als bewijs dat ik echt op de top was.

Grtjs van af een toetseneiland

  • 03 Februari 2011 - 08:38

    Ge:

    leuk om te lezen dat je het nog vreselijk naar je zin heb het ziet er ook wel mooi uit wel een beetje rare strand gasten klimmen vindt je ook nog steeds leuk dus met jou komt het wel goed voor het weer hoef je niet terug te komen gewoon kachel weer niks maak er nog een paar leuke weken van groetjes veel plezier.

  • 03 Februari 2011 - 15:32

    Rob:

    Hoi Karin, als je onder water wilt fotograferen kun je voor je camera een onderwaterbehuizing kopen. Deze kan tot 40 meter diep en in Bangkok zijn ze niet zo duur als hier ( € 190 ) denk ik.
    Voor de canon G11 moet je dan de canon WP-DC34 hebben. Kunnen wij ook meegenieten van de onderwaterwereld !
    Groetjes uit het tropisch zwemparadijs en nog heel veel plezier.

  • 03 Februari 2011 - 18:09

    Inge:

    Je ziet er bruiner uit dan wij na 1 dagje strand aan de Egyptische Rode Zee. Ondanks de korte duur hebben we toch een beetje kunnen genieten van de onderwaterwereld (roggen, zeeslangen, enz. enz.). Ik kon vannacht niet slapen van de kou, in een klap terug van 25 graden naar 0 gaat niet in je "kouwe kleren" zitten ! Blijf jij nog maar twee weken genieten van de tropische warmte, tegen de tijd dat je terugkomt is de kou hier hopelijk uit de lucht ... 't Ziet er allemaal prachtig uit daar en wat is 't lekker zo'n Thaise massage. Pas alleen op dat je geen ribben kneust (of lopen ze alleen bij mannen over de rug ?).

  • 03 Februari 2011 - 18:58

    Charlie:

    Sawadee krap,

    Sabai die mai ?
    Ik lees dat je het nog goed naar je zin hebt.
    Nou geniet er maar van want je mist hier helemaal niets.
    Over die onderwatercamera gesproken, de goedkoopste onderwaterbehuizing is volgens mij een condoom. ( dat zei ik ook op het werk ) als je de boel maar goed insmeerd werd er ook gezegt( mannen onder elkaar) zeker als je er een telelens op hebt.ha ha ha.
    Nou zei Rob , dat zal ik maar niet schrijven.
    Moet kunnen dacht ik, ze kent me wel een beetje.

    Over het heerlijke eten hoor ik nog weinig, kom op Karin probeer eens bij zo,n lokaal stalletje een curry of zo. (alleen daarom zou ik terugwillen) en dan met een lekkere Singha erbij OOhhhh.

    Nou nog heel veel plezier en tot de volgende keer.


  • 04 Februari 2011 - 08:20

    Caroline:

    Oh, het feest der herkenning, deze foto's. Heerrrrlijk!
    Bij onze reis van Ao Nang naar Phuket moesten we midden op zee overstappen van de ene overvolle badkuip naar de andere. Benieuwd of jij dat ook gaat beleven.

    Onderwater behuizingen voor camera? Joh, koop gewoon zo'n wegwerpcamera, die hebben ze daar vast nog wel. Prima plaatjes, lekker voordelig, en toch leuk. Hoe diep snorkel je nou helemaal? En zoals je al zei: met een hele kudde duikers zie je toch niet zitten

    Heb je je al volgevreten aan de 'thaise' pannenkoekjes die ze op straat maken aan zo'n verrijdbaar stalletje? Lekker met banaan of ananas en sweetened cream... hmmmm...

    Hier 8 graden. Warm dus! :)

    Overigens, ook alle andere reacties lezen is erg grappig!

  • 04 Februari 2011 - 10:31

    Danielle:

    hoi Karin, top dat je zo geniet je maakt echt veel mee, nu het is hier koud. ben een week naar de canarische eilanden geweest en ook daar geen mooi weer maar wel 20 graden, wel van de 8 dagen maar 1 1/2 zon gehad maar hier in nederand is het echt koud dus bereid je ;maar vast voor.
    groetjes en nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 43521

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: