Het balboekje van mijn reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Karin Vré - WaarBenJij.nu Het balboekje van mijn reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Het balboekje van mijn reis

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Februari 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Momenteel zit ik op het vliegveld van Hong Kong te wachten op mijn vlucht naar Schiphol, dit duurt nog 2 uur. Ze hebben hier gratis Internet en ik ben der nu toch :-)
Mijn reis zit er bijna op, morgen ochtend om 6:20 uur land ik op Schiphol. Ik heb veel mensen ontmoet en daar wil ik jullie even iets van mee geven. Wanneer je alleen reist maak je sneller contact en andere spreken je eerder aan, dat is dus echt waar :-) Tuurlijk heb ik met Linde en Bian ook mensen ontmoet en een praatje mee gemaakt maar.... anders. In Cameron Highlands heb ik Elram (of zoiets) ontmoet. Dit kon haast niet anders want hij was de gids die de tour begeleide rond de theeplantages. Elram had al snel veel te vertellen liep erg vaak naast me om me van alles uit te leggen over de planten en het werk op zo'n plantage. De man het echt lol in zijn werk kenbaar en nam het erg serieus. Voordat hij me netjes voor het hostel had afgezet vroeg hij wat ik ging doen vanavond. Zo dacht ik hij wil me zeker nog een theeplantage laten zien. Ik zei dat ik het nog niet wist, iets ging drinken en eten en Internet of zo. Na het eten kwam ik hem tegen bij de Starbucks, of eigenlijk gezegt zag hij mij daar zitten en dacht, kom ik stap uit de auto en vraag of ze mee wil wat drinken nadat we eerst even iets in de auto gaan kletsen omdat ik mijn werkkleding nog aan heb. Zo vriendelijk die mensen in Maleisie. Helaas ik had al iets anders afgesproken om met een groepje mede backpackers wat te gaan drinken en daar heb ik Noortje leren kennen. Noortje is op weg naar Georgetown en ik naar Langkawi. Ik besluit om met Noortje naar Georgetown te gaan. Tja je kan niet altijd nee zeggen :-)
Ook Noortje gaat Langkawi en daar ontmoeten we elkaar bijna elke dag weer en ook 2 andere Hollanders. Samen eten en drinken we een hele lange avond door, een latertje dus maar geen katertje :-). Op Ao Nang heb ik een echtpaar ontmoet die me de tip gaven om te gaan fietsen in Bangkok. Dank jullie wel het was super !! Ook heb ik daar Thomas leren kennen. Thomas woont in Parijs en dat schept meteen een band, ik ben gek op Parijs :-)
Thomas spreekt me aan op het strand of ik wel een strantkaartje heb ? Ik ben even van slag en zeg dan, nee die heeft zij en wijs naar achter. We besluiten wat te gaan drinken en na een leuk gesprek spreken we af om samen wat te eten en iets te drinken. Eerst ga ik naar het strand. Savond ontmoet ik hem weer en gaan we eerst wat drinken, hij vraagt of ik alleen reis en ik zeg, nee ik reis samen, me and myself.
Na een leuke avond die wel 2 uur duurde zei Thomas dat hij mijn hotelkamer wilde checken. Ik zei dat dat niet nodig was omdat ik hem zelf al gecheckt had en dat alles prima in orde was. Zo aardig van iemand die je helemaal niet kent en die dan toch zo bezorgt is. Tijdens mijn Jungle tour bij Tree Tops in Khao Sok ontmoet ik 2 dames uit Nederland en een vrouw uit Austalie, Cherri. Samen hebben we het reuze naar ons zin met zwemmen in de rivier, boottochtje en ontbijten aan een drijvende ontbijttafel. Met Cherri ga ik nog een olifantentour doen en spreken we elkaar moed in als we op die olifant zijn nek zitten. Leuke meid die overal waar ze is geweest wat laat liggen. Zo ook bij de rivierhutjes waar ze haar zwemkleding achter liet. Terwijl mijn backpacker zwaarder wordt wordt die van haar bij elk vertrek lichter.
In Kanchanaburi leer ik Rich kennen. We stappen samen uit de trein en delen een Tuk Tuk naar de hostels. We kiesen alle 2 voor het zelfde hostel en besluiten om samen een tour per boot te doen, dat is voordeliger. Savonds lopen we elkaar weer tegen het lijf en gaan we wat drinken en laat ik me verleiden tot een potje pool. De volgende dag als ik van de tijgertjes aaien terug ben zie ik Rich weer en die stelt voor om naar de avond markt te gaan. Oke, ik wilde toch al gaan en samen een Tuk Tuk is voordeliger. Na de markt wat drinken en kan het dan toch niet laten om hem te zeggen dat wanneer hij mijn kamer wil checken dit niet nodig is. Rich wil niets van mij checken, gelukkig ze zijn toch niet allemaal zo behulpzaam. De volgende dag zijn we naar de Erawan watervallen geweest en de Hellfirepass. Savonds ben ik een biertje wezen drinken in een Pub waar het wel heel gezellig klonk. Ze speelde gitaar en een toerist was de zanger. Ook de plaatselijke politie agent vond het een groot vermaak en bleef hangen voor een drankje. Na wat kennis maken en namen uitwisselen kwam de man er al snel achter dat hij van mij hield. Hij bleef regelmatig zeggen, ik hou van jou en wilde daar bij mijn beide handen vast houden. Zo vriendelijk,je beste vrienden zitten toch bij de politie ? Ook hier moest ik weer snel afscheid van nemen omdat ik me net iets bedacht dat niet langer kon wachten. De volgende avond ben ik toch maar de andere kant van de straat wezen verkennen.
In Bangkok ontmoet ik Evelien en nog 4 andere Hollanders tijdens de fietstocht. Dit was echt super en zeker ook omdat we allemaal Nederlanders zijn en dat kletst toch wat makkelijker. Op Kho Samet leer ik Judith kennen uit Amersfoort en later ook May en Mustafa uit Duitseland. Samen liggen we op het strand en kletsen wat. Met Judith ga ik op Valentijn naar een strand feest en belanden we in een kareokebar, zie eerder verslag. De volgende dag gaan we met z'n 4ren eten en naar alweer een vuurshow. Judith gaat als eerste weg dus ik heb nog een gezellige dag op het strand met May en Mustafa.
Terug in Bangkok ontmoet ik een Hongaar, Gyula Bodis. Ik ga ontbijten en loop naar een tafeltje, hij ook en we pakken dus ieder een stoel aan hetzelfde tafeltje. We besluiten om samen te ontbijten. Hij gaat vandaag naar Singapore en moet nog even snel naar Siam, dat is het luxe winkelgedeelte in Bangkok. Hij heeft dus niet zoveel tijd, wat hij jammer vindt en geeft mij zijn telefoonnummer. Dus wie nog een adresje in Hongarije zoekt, bel me maar even dan krijg je zijn nummer :-)
Ook heb ik een adresje in Rusland, Moskou. Zijn naam is Max en hij reist met nog een aantal andere vrienden uit Moskou. Omdat max goed Engels spreekt moet hij mee van zijn vrienden. Het is bijna 13:00 uur en ik moet nog 1 uur wachten op de bus wanneer Max mij aanspreekt. Hij geeft me een biertje,ik loop er zeker een paar achter. Hij vraagt of ik wel eens in Rusland ben geweest en vindt het raar dat dit niet het geval is. Voordat ik weg ga geeft hij me voor de zekerheid zijn telefoonnummer. Wie weet, backpacken in Rusland ??
Je ziet alleen reizen is niet eng of moedig je ontmoet zoveel aardige en behulpzame mensen, de wereld is er vol mee :-)
Ik ga naar huis eens kijken wie ik daar allemaal ontmoet.
groetjes vanuit een toetsenbord in Hong Kong.

  • 19 Februari 2011 - 15:59

    Inge:

    Prachtig verhaal weer - goed om je met het vertellen over die ontmoetingen te vermaken op de luchthaven van Hong Kong ! Had je geen tijd genoeg om de stad in te gaan ?
    Goede vlucht verder en ik zie / spreek je woensdag waarschijnlijk wel ;-)

  • 21 Februari 2011 - 10:55

    Wil:

    He Karin, je verslag gelezen hoor. Het meeste heb ik gisteren al gehoord, maar zo'n verslag lezen is ook erg leuk. Wat een reis heb jij gemaakt zeg. Daar zal je nog wel een paar onrustige nachten aan overhouden, in die zin onrustig dat je er niet van kan slapen. Ik zou zeggen droom er maar lekker van, maar dromen over iets is meestal dat je het nog gaat meemaken.
    Meis, je zal er nog lang niet over uit zijn verteld, maar we hebben de zomer voor de boeg en ik hoop op een gezellige tijd in Panneland, met nog meer verhalen!!!!!!!!!!!

  • 23 Februari 2011 - 11:34

    Noortje:

    He Karin!

    Ik was benieuwd hoe je reis verliep, maar zie dat je al weer terug bent in NL...sja, aan alles komt een einde helaas. Heb vluchtig je verhaaltjes gelezen en ook jij hebt een top reis gehad zo te lezen, fijn! Ik ben nu in Cambodja en heb ook echt zo veel mooie dingen gezien en gedaan. Leuk te lezen dat ik in je laatste verhaaltje voorkom :) Was gezellig op Langkawi he! Nog een vraagje: heb je nog een tip voor een guesthouse in Bangkok. Voor 1 nachtje en dag dus heb niet veel eisen, alleen schoon (dus zonder enge vieze beesten :) en ik moet mijn bagage achter kunnen laten voor ik ga vliegen). De 2 Nederlandse vrouwen in Langkawi (taxi) hebben ook nog iets genoemd maar ben het vergeten... Suc6 met afkicken in NL en laat maar wat je horen!

    Groetjes vanuit Cambodja!

  • 28 Februari 2011 - 09:58

    John:

    Hee Karin, heel herkenbaar van de keren dat alleen op reis ben geweest. Wat een boel interessante mensen zijn er toch hè, zeker als je er voor openstelt zoals jij. Klinkt allemaal heel goed, wil daar wel meer van horen maar dat lun je beter live vertellen in H'lem of DHg.

    John

  • 03 Maart 2011 - 14:36

    Ellen:

    Lieve Karin,,,
    Super leuk om te lezen hoor,ik denk dat je een leuke schrijfster zou zijn!
    Nog steeds ) eigenlijk steeds meer) vind ik je super stoer!
    Ik wou dat ik iets meer van jou in me had,maar oke,,,
    Ik ga je snel bellen voor een wijn avondje!
    Heb nu pas dit gedeelte gelezen,terwijl je vorige week al poepie bruin een koffie bij mij bent wezen drinken....zegt maar weer hoeveel tijd we hier hebben....
    Nogmaals,Heb genoten van je verslag,en ik beloof ..tot snel!!!

    Dikke kus,El xx

  • 07 Maart 2011 - 13:55

    Bert Hoogendoorn:

    Karin, Heb een heel stuk gelezen en bekeken. Ander moment lees ik het helemaal even door. Erg leuk. Nog leuker was het je afgelopen zaterdag weer heelhuids te zien in Pannenland. Misschien iets voor jou om een verhalenboek over Pannenland te maken.
    Wanneer gaan jullie naar de Dijk? Zou het leuk vinden om mee te gaan. Mocht je iets weten, laat me het even weten. Email is brthoogendoorn@hotmail.com
    Tot weer in 't land der Pannen
    Bert Hoogendoorn (Van iemand als jij)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 7512
Totaal aantal bezoekers 43529

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: