Zon en regen in Georgetown - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu Zon en regen in Georgetown - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Zon en regen in Georgetown

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

26 Januari 2011 | Maleisië, George Town

Ik zou eigenlijk naar Langkawi door reizen vandaag maar ik hoorde dat Georgetown ook erg leuk was. Nu staat er in de Lonely Planet dat het er niet echt veilig is maar samen met een nieuw reisgenootje die daar ook naar op weg was durven we het wel aan. Ze heet Noor en is 23 jaar. ook zij gaat morgen naar Langkawi met de boot vanaf Georgtown en dus delen we een taxi en informatie.
En samen wandelen door de regen in Georgetown is ook veel gezelliger.
Het schijnt dat 2011 geen goed jaar is voor de Rat, Haan, Paard en het Konijn. Ik ben onder het teken van de Rat geboren, heb ook altijd pech :-(
Maar daar hebben ze hier een oplossing voor. Je steekt 2 kaarsen aan en daarna 3 wierrook stokjes ook heb je dan een stapel gele papiertjes netjes gebonden met een rood lint. Dit geef je nadat je de wierrook hebt aangestoken geef je de stapel aan een man, die loopt met je naar een kast waar een boeda in staat en dan vraagt hij je naam en van welk jaar je bent. Dan begint de man te praten (niet te verstaan, hij kan van alles zeggen) en met de stapel papier over je heen te zwaaien, over je hoofd en langs je lichaam. Dan legt hij de stapel boven op een andere stapel en zet de Boeda er boven op. De wierrook stokjes hou je in 2 handen en dan maak je 3 buigingen voor de Boeda en daarna steek je de stokjes in een grote schaal gevuld met zand. Dit alles heeft Noor op de foto gezet en die houden jullie dus nog tegoed.
Nu maar hopen dat het werkt, hoeveel mag je verwachten voor 5 RM ?
Morgen ochtend vaar ik naar Langkawi. Daar hoop ik een leuke slaapplaats te vinden om een paar dagen te blijven. Ik denk tot maandag en dan door te varen naar Thailand. Moet het natuurlijk wel mooi weer worden, heb nou wel genoeg regen gezien :-(

Toch de zonnige groetjes vanaf mijn Maleisies toetsenbord

  • 27 Januari 2011 - 11:19

    Inge:

    Ook in ben onder het teken van de Rat geboren dus wil je voor mij ook wat kaarsen en wierook branden ...... Jij hebt regen, wij hebben een stralend blauwe lucht maar wel een iets lagere temperatuur ! Kies je wel een zeewaardig scheepje uit voor de tocht naar Thailand ;-)

  • 27 Januari 2011 - 11:21

    Henry :

    Ik wil je niet jaloers maken maar hier schijnt de zon aan een strak blauwe hemel!!
    Maar goed om te horen dat je je verder wel vermaakt tussen al die wilde en enge dieren die we steeds op de foto's zien!
    Hier gaat alles ook lekker.De wijnbeurs gaat, hik, ook goed, hoor. Kan al bijna geen wijn meer zien!
    Leuk dat je een reismaatje hebt gevonden!
    Veel plezier nog in Thailand!! Groetjes Team C

  • 27 Januari 2011 - 15:27

    Caroline:

    Wat ben je een trouwe schrijfster! Heel erg leuk voor alle thuisblijvers, het breekt de dag zo lekker in dit weliswaar onbewolkte maar koude landje... Ik reis dus lekker met je mee zo, want zelf moet ik nog ruim 4 maanden geduld hebben!

  • 27 Januari 2011 - 15:36

    Paula:

    Hier even geen regen gelukkig, maar dat kon je onderzeeboot wel goed gebruiken, want aan het IJsselmeer binnenin te zien had die wel genoeg regen gehad. Gelukkig bleek vandaag dat het toch alleen mijn autosleutel is die stuk is, en daardoor deed de startonderbreker het dus niet, of eigenlijk wel... Ik had alleen net met jouw auto getankt, dus je begrijpt, echte schriep als ik ben dat ik die benzine eerst even op rijd voordat ik de auto's terug wissel.

    Ik heb trouwens van Linda en Brian gehoord dat de gelukskoekjes daar in Azië wel echt hun werk doen, dus wie weet werkt die truc met die wierook ook wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 43514

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: