Zon, zee, strand - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Januari 2011 | Maleisië, Langkawi Islands

Vrijdag geariveerd in het zonnige Langkawi. Wat een verademing na die regen in Cameron Highlands en Georgetown. Nadat we van de boot afkwamen hebben we Noortje en ik een taxi gedeeld met nog 2 andere vrouwen. We blijven natuurlijk wel Hollanders :-) Noortje heeft al een slaap plaats net even buiten het drukke gedeelte en dus wensen we elkaar een goede reis verder want ja, de kans dat je elkaar weer tegen komt is natuurlijk best klein in zo'n badplaats. Het vinden van een slaapplaats viel niet mee, het is hier best druk vanwege het weekend (bad timming :-()en het Chinees Nieuwjaar. Aan het stand was niet meer vrij of ik moest diep in de buidel tasten. Net op dat moment, toch nog even verder kijken en dan maar aan de overkant van de straat wordt ik gewenkt door de 2 vrouwen waar we de taxi mee deelde. Gelukt ik heb een kamer met eigen toilet, airco en douche. Klinkt luxe, is het niet. Na het uitpakken op naar het strand, heerlijk. Savonds lekker gegeten met nog 2 anders Hollanders die net het laatste tafeltje voor mijn neus weg kaapte maar me uitnodigde om aan te schuiven. Zijn we net klaar met eten en wie komt daar aan voor een late maaltijd ? jawel Noortje !(even iets recht zetten Noortje is 28 we hebben der verjaardag hier even 5 x gevierd :-) ) Het werd wel een latertje, eerst even iets op het strand wat drinken daarna nog naar de een of andere kroeg, Noortje wist ze wel te vinden.
De volgende dag heb ik een scooter gehuurd en ben ik gaan rond toeren en jawel daar is Noortje weer ook op de scooter. Samen hebben we het eiland verkent van boven naar beneden. Samen lekker gegeten en de volgende dag had ik een tour geboekt met een boot. (moet even snel dit verhaal afmaken omdat ze gaan sluiten en ik mijn toetsenbord moet inleveren) Nou ja 2 eilanden bezocht en de arenden gevoert, echt heel gaaf. Vanmiddag lekker op het strand gelegen en daar lag..........jawel Noortje ook. Hoe groot is de kans dat je elkaar weer tegen komt ? Nou heel groot dus !! Vanavond hebben we echt gedag gezegt, ik ga morgen naar Thailand en Noortje gaat naar Borneo.
Kort maar krachtig, Langkawi was echt top !!

Einde toetsenbord, doeiiiiiiiiiiii

  • 31 Januari 2011 - 07:43

    Caroline:

    Lekker even in de zon he! Dat lijkt mij ook wel wat... Hier grijs en 1 graad. Ach nou ja, het is in ieder geval droog. En tijd om op te schieten ook, zie ik... Duty calls!
    groetjes van mijn babytoetsenbordje!

  • 31 Januari 2011 - 08:09

    Linda:

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

  • 31 Januari 2011 - 08:59

    Je Broertje Peter:

    Lieve zus,

    Zo zie je maar weer . Het grensoverschrijdende van een vakantie zit niet in de geografie maar in de psychologie. Je verlegt je eigen grenzen vaker en verder dan dat je landsgrenzen overschrijdt. Een ervaring die je mee naar huis neemt en die langer mee gaat dan de meeste herinneringen. Ik ben trots op je!
    Ni dis de grote oversteek naar Thailand. Als je Langkawi en het strand aldaar al lekker vond dan ga je nu de goede kant op! Richting Krabbi en dan door naar Au Nang, neem ik aan? Of wordt het toch het natuurreservaat voor de Thaise kust? Of gewoon ALLEBEI! Ik lees het wel weer...En van je hela hola je gaat nog niet naar huis. Nog lange niet! Nog lange niet!


  • 31 Januari 2011 - 18:50

    John:

    Hmm, klinkt heerlijk allemaal, ben hier zelf in 1981 in de buurt geweest. Die maaltijd op een blad? ziet er wel goed uit. Take care en treinze all the way up north en vergeet niet aan de riveir te gaan eten in Bangkok, een belevenis met al die mercedes buitenboordmotoren>

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 43517

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: