Thee, thee en nog eens thee - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu Thee, thee en nog eens thee - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Thee, thee en nog eens thee

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

26 Januari 2011 | Maleisië, Cameron Highlands

vandaag heb ik deelgenomen aan een tour langs theeplantages, aardbeienplantages, groenteplantages en naar het hoogste punt van Cameron Highlands,Mount Brinchang (6666 boven zeeniveau) vanwaar je een geweldig uitzicht hebt over al deze plantages.
Vandaag alleen even niet!!!!
Het regent en de wolken hangen heel laag daar komt bij dat hier de wielerronde van Maleisie vandaag wordt gereden en een aantal wegen dus afgesloten worden. Maar vooral de regen en de mist verpesten mijn tripje wel een beetje :-(
Maar een beetje Hollander schrikt niet van een beetje miezer dus up we co !!
Eerst de theeplantage, het proces en een kopje thee met een chocolade muffin. Die theevelden zijn echt geweldig, zelfs met regen. Ze waren bezig met plukken zowel met de hand als met een machine.
We hadden gehoopt dat het weer een beetje zou opklaren voordat we naar het hoogste punt gingen maar dus niet. Ook hier was het beetje zicht wat we hadden emazing. We zijn toch maar even de uitkijk toren in geklommen om er zeker van te zijn dat je niets ziet.
Daarna naar Mossy forest, en mossy was het. Zeik nat van de regen en een enorme hoeveelheid mos, overal !
Het ziet er een beetje spookachtig uit en je bent geneigt op zoek te gaan waar de Hobbit woont.
De aarbeien plantages bestaan hoofdzakelijk uit planten van Hollandse bodem en de oogst gaat het hele jaar door. Verder telen ze hier groente en bloemen.
Eigenlijk zouden we rond 14:00 uur weer terug zij bij het Hostel maar......de wielrenners hadden de weg nog steeds verspert. Er zat dus niets anders op dan te wachten en kijken en aanmoedigen. Nou gaat dat 12 km heuvel op niet zo snel met de fiets. Ik weet niet of er ook Hollanders mee deden dus hebben we (ik en nog een jongen uit ned.) alle wielrenners in het orange maar aangemoedigd ook al stond er geen Rabobank op hun shirt.Rond 15:45 uur konden we weer verder. Alle passagiers werden weer keurig afgezet bij hun verblijf en zo ook ik. Nog net niet met mijn handen in mijn kruis rennend naar het toilet, pffffffff gered wat een opluchting.
Morgen ga ik weer verder, op zoek naar de zon richting Langkawi. De bus brengt me tot Butterworld en misschien neem ik daar eerst nog even de ferry naar Georgetown. De meeste mensen die ik spreek die er geweest zijn raden het echt aan, dus waarom niet ? Vandaar kan ik met de boot naar Langkawi. Tjee, wat een keuzes, ga der nog even over nadenken :-)

Zodra ik weer een fijn toetsenbord heb gevonden kunnen jullie het antwoord lezen.
groetjes vanaf een regenachtig plekje tussen de thee.

  • 26 Januari 2011 - 13:19

    Heleen:

    Hoi Karin,

    Wat zie jij fantastische dingen. Ben wel een beetje jaloers.
    Jammer van het weer, maar het is in ieder geval niet koud.
    Veel plezier nog en ik kijk elke keer weer uit naar je verslagen.

  • 26 Januari 2011 - 15:13

    Linda En Brian:

    Helemaal fantastisch dat je het zo naar je zin hebt.
    Wij zijn weer thuis. Hebben vandaag de konijnen gehaald en ben best een beetje moe. Heb na de vlucht nog niet geslapen, daar in tegen is alle rommel in het huis al opgeruimd, zijn de konijnen verschoond en draait de wasmachine op volle touren.
    Gelukkig word er voor ons gekookt vanavond.
    ANDIJVIESTAMPOT !!!!!
    Hmmmm lekker zo die uitgebakken spekjes door de andijvie die net samen gestampd zijn met vers gekookte aardappels van Hollandse bodem. Daarnaast een super lekkere bal gehakt met een klein uitje erdoorheen gesnipperd.
    Eet smakelijk met je droge rijst ;-)

    Gaan maar eens richting paula.
    Die is vandaag muffins met Stijn aan het bakken voor zijn traktatie op school.
    Brian en ik mogen niet van de muffins pikken maar daar kunnen we met Stijn natuurlijk wel over onderhandelen. Wij hebben ter slot van rekening een vet gaaf souvenier voor Stijn en een pot mosterd voor Paula met niet te vergeten onze plastic fles die wel 1mr waard is.

    Nog super veel plezier en hoop snel weer wat van je te lezen.

    Love you x ons

  • 26 Januari 2011 - 15:59

    Kees:

    Hé Zussie,

    Hoewel ik vooral een stille genieter van je verhalen en je foto`s ben, toch maar ff op het toetsenbord geklommen om te laten weten dat niet alleen jij maar ook ik geniet van je avonturen.
    Hier in NL gaat alles z`n gangetje, Afghanistan valt voorlopig af van de lijst vakantielanden, in Egypte nu ook onrustig maar voordat de kamelen ons resort in de zandbak bereikt hebben zijn wij alweer weg (hoop ik :-)).
    Geniet van de dingen die komen gaan.

  • 27 Januari 2011 - 15:35

    Caroline:

    Als je schrijft 'mistig' dan bedoel je ook mistig hè, te zien aan de foto's! En toch, het ziet er zooo gaaf uit allemaal. En de verhalen zijn leuk om te lezen, we reizen echt met je mee, al is het wel turen met die witte letters op een oranje achtergrond. Toch tijd voor een leesbril zo langzamerhand wellicht...?
    Goeie reis weer en groetjes vanaf mijn ultra platte toetsenbord (wat zou ik het graag ruilen voor een toetsenbord in een exotisch oord!!)

  • 29 Januari 2011 - 07:37

    Charlie:

    Hoi Karin,

    Ik heb je reisverslag door laten sturen naar mij thuis, zodat ik rustig alles kan lezen en bekijken.
    Op het werk lukt het me niet om te reageren, dus bij deze.
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je zoveel geniet.
    Hier gaat alles z'n gangetje, het vriest en gisteren stond er een koude wind, dus je mist helemaal niets.
    Inmiddels wel de auto met automaat gekregen en na twee jaar niet meer te hebben gereden zit ik met een enorme grote grijns achter het stuur.
    Nou Karin ik ben ook erg benieuwd wat je van Thailand vindt en kijk uit naar je volgende verslag.

    Geniet van alles en tot de volgende keer


  • 29 Januari 2011 - 07:37

    Charlie:

    Hoi Karin,

    Ik heb je reisverslag door laten sturen naar mij thuis, zodat ik rustig alles kan lezen en bekijken.
    Op het werk lukt het me niet om te reageren, dus bij deze.
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je zoveel geniet.
    Hier gaat alles z'n gangetje, het vriest en gisteren stond er een koude wind, dus je mist helemaal niets.
    Inmiddels wel de auto met automaat gekregen en na twee jaar niet meer te hebben gereden zit ik met een enorme grote grijns achter het stuur.
    Nou Karin ik ben ook erg benieuwd wat je van Thailand vindt en kijk uit naar je volgende verslag.

    Geniet van alles en tot de volgende keer


  • 30 Januari 2011 - 13:07

    Hilde:

    Hé wereldreizigster!
    En drink je ook nog wel koffie? Of heb je dat daar niet.
    Ik heb de indruk dat de thee je oren uitkomt.
    Ik geniet volop van je foto's. Wat een mooie omgeving/natuur.
    Tja vochtig is niet leuk maar het zal er ook wel bijhoren.
    Ik reis toch ook zeker in gedachten met je mee!
    Zou graag je koffer/rugzak hebben gedragen.
    Veel sterkte en geniet er maar volop van!
    Groetjes vanuit een grijs en saai Holland.
    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 43525

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: