Sepilok - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu Sepilok - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Sepilok

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

25 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na het behalen van ons duikbrevet moesten we ons vakantieoord verlaten.
Met de bus weer terug naar Sandakan om vervolgens vanaf daar de volgende dag naar Sepilok te gaan, apies kijken.
Gewoon met het openbaar vervoer naar Sepilok en voor de deur uit stappen.
Helaas moesten we wachten tot 14:00 uur, we waren der om 12:15 uur tot de kassa open ging. Buiten de ingang van het park zijn we wezen lopen toen we allemaal apen tegen kwamen, Mekaken en nog een ander soort. Ze liepen vlak langs je alleen waren die Mekaken niet zo vriendelijk dus deed ik maar al te graag een stapje opzij als ze er langs wilden. Er stond ook een kraampje langs de weg waar je wat eten kon kopen of drinken. Nu zijn we nog niet echt uit ons dak gegaan van het eten maar wat die man daar zat te eten zag er simpel en lekker uit. Linda en ik hebben de gok genomen en iets van nasi besteld. Dit is tot nu toe de lekkerste rijst die we gegeten hebben, en dat voor 3 RM (das nog geen euro)Er lag ook een vrucht en dat bleek een Papaya te zijn. Zij maakt daar iets van wat ze me liet proeven, altijd leuk. Na 1 hapje sloegen de vlammen uit mijn mond en hun lagen in een deuk, leedvermaak kennen ze hier dus ook. Ze maken er dus Papaya-Chilli van ! Tja wat moet je der anders mee doen ? Ze lieten ons ook nog wat ander proeven, tja die apen waar wij om moeten lachen dat doen hun al lang niet meer, zij lachen om toeristen die van alles in hun mond stoppen zolang het maar gratis is. Het was iets met mais, het heeft iets weg van een olliebol maar dan plat en met mais er in.
Best lekker maar vet. Na de welgemeende complimenten aan de kokkin zijn we terug gelopen naar de ingang waar de kassa open ging en we onze spullen in een kluisje konden doen. Alleen je camera mag je mee nemen moet je er wel even voor betalen maar met een beetje mazzel heb je dan ook wat. Toen wij naar binnen gingen leek het er op dat het lekker rustig zou zijn tot dat we wat geschuivel achter ons hoorden en steeds meer gekakel. Jawel hoor, bus 6, 7, 8, 9, 10 en 11 waren ook geariveerd. Zo een leuke georganiseerde tour met een bus vol Engelse bejaarde !! We hebben ons best gedaan ze te ontlopen maar dat is onmogelijk, het park heeft namelijk maar 1 route. Tijdens het voeren hopen ze dat de Orang Oetan verschijnt, want daar komen we toch voor al die andere apen hadden wij buiten het park al gezien. Maar die andere blijkbaar niet ! Lin en ik stonden te fluiteren en daar was de eerste venijnige SSSSSSSSSSSSSST anders gaan ze weg, al.
Uiteindelijk kwamen daar toch de Oerang Oetans aan, en niet 2 of wel 4 maar ik heb der wel 7 getelt. Terwijl wij, de bejaarde en wij 3en naar het schouwspel voor ons keken liep er tussen ons door een hele grote Oerang Oetan die heel rustig tussen de menigte door liep om vervolgens plaats te nemen op het hek om te kijken wat daar nou te zien was. Blijkbaar vond hij het niet zo interessant van een afstandje en ging dus zelf ook maar wat eten halen.
Na een tijdje werden er busnummers om geroepen, bus 6 ready to leaf ! Bus 9 ready to leaf ! enz. enz.
Leuk he zo'n georganiseerde tour, dat bedoel ik, niets voor mij.
Nu het tijdstip naderbij komt dat ik alleen verder ga ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt en niet een andere.
24 jan. vliegen we terug naar Kuala Lumpur en hebben we ons laatste avondje samen. De volgende dag gaan Linda en Brian naar Singapore en vandaar naar huis en ik neem de bus naar Cameron Highlands.
Waar ik inmiddels ben en jullie even op de hoogte breng omdat het buiten, jawel regent !
Vandaag heb ik voor morgen heb ik een tour geboekt hier in het gebied, mijn busticket gekocht om 27 jan. richting Langkawi te gaan en de was weggebracht. Jullie zien ik leer snel !

Ik hoop weer veel van jullie te lezen en Caroline/Peter inmiddels mijn reisvrienden, heerlijk dat je jaloers bent. Eindelijk heb ik de kans om jullie terug te pakken !!

De zon is hier vandaag niet echt aanwezig dus Hilde ik hoop dat ie bij jou schijnt. Wil hem wel morgen weer terug, please ?

Verder de holliday groetjes van af een toetsen bord hoog in de bergen.


  • 25 Januari 2011 - 12:51

    Caroline:

    Hmmm lekker! Verse papaya-salad met chillies! Jullie hadden wel veel bejaarde apies om je heen he, zo te horen. Ach ja, mooie plaatsen heb je zelden voor jezelf.
    Het heeft even geduurd voor je de kans kreeg, maar het is je van harte gegund hoor, onze groenheid van jaloezie :)
    Ben heel benieuwd naar je solo-avonturen. Gelukkig ben je een vlotte leerling - in more ways than one...

  • 25 Januari 2011 - 12:52

    Anoniempje:

    Jippie! Je vlaggetjes zijn aangepast! ;)

  • 25 Januari 2011 - 16:40

    Ge:

    hi ka ziet er allemaal mooi uit mooie plaatjes gaat goed met je camera er is er al een je weet wel wie stinkend jaloers wel mooi die paal woningen had ik wel wat langer gebleven week of 6 nu ga je het alleen doen kan jij wel maak er nog een paar leuke weken van hoor gauw van je groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 43520

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: