Melaka, - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu Melaka, - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Melaka,

Door: JCC

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Januari 2011 | Maleisië, Malakka

Vrijdag ochtend eerst nog naar de botanichetuinen van Singapore geweest en daarna terug, beetje laat aangekomen bij het hostel omdat de weg terug met de bus niet echt vlotjes verliep, wat een wirwar van buslijnen heb je hier. Rugzak opgehaald en op naar het busstation om een bus te vinden die naar Melaka gaat.
Gelukt en om 15:30 uur zijn we op weg. Vest uit de tas want die airco hier staat weer lekker hoog, brrrrr.Maar wat een luxe een stoel met rugmasage en een voetenbank die omhoog komt als je je stoel achterover zet. Heerlijk tukkie gedaan.
Helaas gaat de bus niet het centrum in van Melaka omdat deze doorgaat naar Kuala Lumpur en dus worden we er bij de afrit Melaka uitgezet.Wij hadden al allemaal spookbeelden in ons gedachte zoals geen bus die die kant op ging of geen taxi te bekennen en dus lopen langs de snelweg richting centrum.
Aardig zoals ze hier zijn heeft de busschauffeur voor ons een andere bus gespot en als we die goede man 15 ringgit geven 3,75 euro brengt hij ons tot in het centrum. Vandaar met een taxi naar een hostel, ook voor 15 ringgit. Moe en laat kwamen we dan toch op de plaats van bestemmimg. Het hostel is een oud gebouw van buiten en van binnen. Na deze wil ik in Kuala Lumpur een goed hostel of een hotel ! Wat een oude bende, volgens mij kan het niet primitiever, douche met alleen koud water, toilet ? hmmmm iets dat er op lijkt, van ieder 1 aan het eind van de gang voor alle loge's. Linda vind het wel meevallen want ze heeft nog geen kakkerlak gezien.
Het eten kan me hier nog niet echt bekoren dus op aanraden van mijn broer zijn we gaan eten bij Capitool sate, fonduen in satesaus. Je moet het gewoon doen als je hier bent, just for fun !! We stonden in de rij te wachten voordat je aan tafel mag en dan kan het feest beginnen. 1 pot satesaus ik het midden van de tafel waar een gat zit en die staat dan op een gasbrander, de gastank staat naast je stoel. Heeeeeel veilig !
En dan kan je met een dienblad langs een koelvitrine om zelf van alles uit te zoeken waarvan je denk dat het lekker is. Wij zijn wel voor het meest veilige gegaan, iets wat op vlees leek en grote garnalen. Groente hadden ze ook en komkommer, ook lekker. Savonds zijn we een markt op geweest met allemaal prullaria, weinig soeps maar wel gezellig. Cocktail in een barretje gedronken en kakkerlakken gespot.
De volgende ochtend op zoek naar een ontbijtje ook over een markt gelopen, Lin en ik dan. Hierna hadden we beide niet zo'n honger meer. Een appel had ik wel genoeg aan. Zelfs thee durf ik hier niet te nemen, gatverdamme !! Het is hier ongeveer 28 graden en een luchtvochtigheid die heel hoog is en dan al dat vlees en vis op straat op een hakblok wat ik niet eens in mijn kachel wil hebben.
Uiteindelijk hebben we toch wel wat gevonden, toast met jam en een kop thee, lekker veilig.
Vandaag een beetje wezen wandelen en chillen en vroeg naar bed. Morgen gaan we met de bus naar Kuala Lumpur. Daar gaan we naar Taman Negara, een oerwoud van 130 miljoen jaar oud en 4343 sq km.
Er leven daar olifanten, tijgers, tapir, neushoorns en vliegende eekhoorns en hertachtige en nog veel meer. Oja en niet te vergeten je moet een langebroek aan en daar over heen doe je je sokken, er zijn nogal veel bloedzuigers.
Hoop dat we niet verdwalen, zo follow your gide !
Het is nu 20:00 uur en wordt weer tijd voor voedsel. De groetjes vanaf mijn gehuurde dell toetsenbord.

  • 15 Januari 2011 - 13:24

    Peter En Caroline:

    Dag lief zusje! Als ik het goed begrijp loop je al meer dan een week voor op je reisschema! Als je in dit tempo doorgaat, sta je eind januari weer in Heemstede. Wat is er toch met Borneo gebeurd? Borneo, een leuk eiland, maar net iets te ver weg...

    Tot dusver is je verslag het feest der herkenning voor ons, al hadden wij een wat minder luxe bus van SIngapore naar Melaka. Kijk uit Ka, want luxe werkt verslavend voor een reiziger! Leuk om te zien dat jullie Capital Satay hebben gevonden. Voor ons was dat naast wat VOC-memorablia het hoogtepunt van Melaka :)
    In KL kan ik je adviseren te gaan eten op Jalan Sultan, de straat aan het eind van de nachtmarkt. De naam van het restaurant is iets met West Silver ofzo. Het ziet er niet uit, maar de eendepootjes met gember en de sweet & sour chicken zijn daar hemels. (krijg je ook nog wat te eten binnen)
    Ik weet zeker dat ook Kees en Inge je aanraden in Hotel Swiss Garden te slapen, gunstig gelegen tov nachtmarkt en winkels.

    Geweldig om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en alles voorspoedig verloopt.

    Liefs vanaf ons draadloze toetsenbord

  • 15 Januari 2011 - 13:25

    Peter:

    Ik stuur je nog even een mail...

  • 15 Januari 2011 - 13:46

    Frans:

    gaat dus allemaal goed daar in t verre hier nat en konijnen slopen mijn interieur de schatjes
    douche nu helemaal gesloopt kan ik nu vertellen dat ik een azieatische douche heb als ik het zo lees
    groetjes aan mijn schatje van edward en chik

  • 15 Januari 2011 - 19:04

    Ellen:

    Hoi Lieve Karin!

    Leuk omzo jullie reis verslag te lezen zeg!!!,
    Ik kreeg wel wat kriebels in mijn buik als ik dat lees van het eten [bah],
    maar jou kennende weet je wel goed wat je doet!!
    Groetjes van mij,en geniet!!!!
    Ellen xxxx

  • 16 Januari 2011 - 11:50

    Heleen:

    Nou Karin,

    Volgens mij zal je niet aankomen tijdens je vakantie. Eten ziet inderdaad nogal ranzig uit.
    Wel gaaf al die schildpadden apen en ander dieren.
    Ben benieuwd of je ook tijgers en olifanten gaat zien.
    Kijk elke keer weer uit naar je verslag.

    Groetjes Heleen.

  • 18 Januari 2011 - 21:34

    Barry:

    Nou, de eerste weken heb je al ontzettend veel meegemaakt en gezien, zeg.
    Je verhalen zijn heeerlijk om te lezen, erg leuk.
    Je mag zelf ook wel eens op de foto gaan staan, hoor ! Ga zo door en genietze.

    groeten uit Hollandia/Hoofddorp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 43527

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: