Bangkok op de fiets - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu Bangkok op de fiets - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Bangkok op de fiets

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Met 34 graden is het in Bangkok nog iets warmer dan in Pattaya, en dat valt niet mee wanneer er niet de mogelijkheid is om af te koelen in zee. Dus na een uurtje of wat rond wandelen zijn we maar even gaan afkoelen in het zwembad op het dak van het hotel Rikka Inn. Helaas was het hier niet zo rustig als in het zwembad van hotel Serenotel in Pattaya, maar gelukkig bracht het water wel de nodige verkoeling. Na deze verfrissende plons en douche er na hebben we ons weer tussen de menigte op Khoasan Road begeven. Biertje hier, cocktailtje daar, koopwaar bekijken en aan horen wat ze je allemaal willen verkopen. De eerste 3 zijn leuk maar dat laatste, dat begint knap irritant te worden !! Is de ene dame met armbandjes en 'n houten kikker net voorbij staat de volgende al weer voor je neus en dat geld ook voor de man met de selfiestick, de man met zonnebrillen , die met horloges of de dame met aanstekers en sigarettenkokers, de man met de hangmat en ook nog iemand die denkt dat iedere toerist wel trek heeft in een gefrituurde schorpioen of zit te wachten op een tattoo. En dan zijn daar nog de mannen die je aanspreken, wanneer je je verplaatst, over het maken van een kostuum, de Tuk-tuk chauffeur die denkt dat iedere toerist op zoek is naar hem, de "'masseur"' die denkt te zien dat jij echt een massage wil en bij elke bar of eetgelegenheid willen ze graag dat je bij hun komt zitten. Nu hebben we beide een zonnebril en een horloge, Paul heeft zo'n selfiestick, ik heb een tattoo en een aansteker. Als we dit nou zichtbaar bij ons hadden scheelde dat zomaar 5 verkopers die bij het zien van een simpel nee schudden zowaar door liepen. Helaas hadden we geen hangmat bij ons en was Paul z'n kostuum vergeten en ik al m'n armbandjes.
De volgende dag zouden we gaan fietsen door Bangkok dus de wekker moest maar weer eens gezet worden, en wel op 7 uur. Na het ontbijtje de Tuk-tuk genomen naar het kantoor van Ko van Kessel. 4 jaar geleden heb ik dit ook gedaan en inmiddels is "Ko" aardig gegroeid. Van een kleine ruimte in een hotel en fietsen in de parkeergarage hebben ze nu een redelijk groot kantoor en meerdere fietsenstallingen. De groep was niet zo groot, 6 personen en allemaal Nederlanders, gezellig !! 2 Begeleiders, eentje om te volgen en een om te zorgen dat een ieder volgt. De fietstour is gewoon leuk en je ziet zoveel meer van Bangkok. Je fietst door de kleine straatjes van de Chinese wijk, per trein naar de buitenwijken van Bangkok en daar langs het water op over een smal pad waar mensen langs wonen in vaak zelf gemaakte "huizen" van hout en golfplaat. Daar hebben we heerlijk gelucht, Vandaar nog een stuk langs het water tot daar waar de longtailboot lag te wachten om ons weer terug in het drukke Bangkok te brengen. Dit keer kwamen we uit in het meer "duurdere" gedeelte met grote huizen en flatgebouwen en big shopping center met merkkleding en zo. Van hier hebben we uiteindelijk de skytrain genomen die ons weer in de buurt van de Chinese wijk bracht en zo weer terug bij het vertrekpunt.
4 Jaar geleden heb ik deze tour ook gedaan en toen zag ik in de Chinese wijk een Fiatje 500 staan. Verroest, met 4 lekke banden en deels nog zichtbaar de oranje kleur van de lak alwaar het zonnetje op scheen en het Fiatje zo iets magisch gaf. Ik kon het toen dan ook niet laten om er een foto van te nemen. Vandaag zag ik het Fiatje weer ! Nog steeds verroest, waarschijnlijk nu nog iets meer en 4 lekke banden. Helaas scheen vandaag het zonnetje niet op het beetje lak van de originele oranje kleur waardoor het autootje er eigenlijk heel triest uitzag. Ik was zo verbaast dat ik vergat te roepen, foto !!! Waardoor de groep door fietste en ik automatisch volgde. Hier had ik al snel spijt van, ik had het verschil wel willen zien op de foto met die van 4 jaar geleden. Paul vertelde dit bij terug komst aan de jongen die voorop reed, waarop deze spontaan aanbood om met mij naar het Fiatje te fietsen. Dit was niet ver van het kantoor en met een snelle binnendoor route maar 1 á 2 minuutjes fietsen. Super leuk en aardig, nu kon ik toch nog de foto maken. Inmiddels is het Fiatje een begrip geworden in de wijk en hangt er ook een foto van aan de muur waar tegen het autootje geparkeerd staat. De tekst was voor mij helaas niet te lezen maar Em (zo heet de jongen van de tour) vertelde dat de eigenaar erg rijk was en veel huizen bezit in de wijk. Er zijn mensen geweest die het Fiatje wilden kopen maar hij verkoopt het niet en wil dat het daar blijft staan.
Terug bij het hotel hebben we eerst maar even genoten van het welverdiende biertje en daarna zijn we op zoek gegaan naar Red Snapper van de grill voor het avondeten. Deze kwam ik 4 jaar geleden ook tegen en die was zooooooo lekker ! Ik was wel benieuwd of dit echt zo was, en zo ja, was het er dan nog steeds ? Men zegt wel eens dat herinneringen soms mooier worden na verloop van tijd dan dat het werkelijk was. Hier was ik wel benieuwd naar en dit was mijn kans. We hebben het straatje met de restaurantjes gevonden en de Red Snapper van de grill. Ik ben blij dat aan mijn herinnering niet mankeert, de Snapper was heerlijk !! Vers en met grof zeezout in gesmeerd, gevuld met kruiden en bereid op de BBQ. Net als toen heb ik genoten van zo'n heerlijk visje en................voor nog steeds 250 Bath, ongeveer 7 euro. Momenteel is 100 Bath ongeveer € 2,85. Voor mij dus toch iets duurder dan 4 jaar geleden, toen was 100 Bath ongeveer € 2,50. 't was dus een dure vakantie ;-))

Momenteel zijn we nog zo'n 45 minuten van Schiphol verwijderd en zijn we dus bijna thuis. Ik hoor net dat het 0 graden is, dat is dan wel weer jammer ;-)

Groetjes vanaf mijn toetsenbord op 38000 feet en 837 km per uur :-))

  • 11 Maart 2015 - 09:46

    Caroline:

    Welcome home inmiddels, is de bagageband uiteindelijk nog binnen afzienbare tijd gaan werken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 3072
Totaal aantal bezoekers 43425

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Maart 2015

Vietnam, here we come !!

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

28 day's in the US of A

11 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Azietrip

Landen bezocht: