Van Koh Chang naar Pattaya - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu Van Koh Chang naar Pattaya - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Karin Vré - WaarBenJij.nu

Van Koh Chang naar Pattaya

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Maart 2015 | Thailand, Ko Chang

Inmiddels zitten we weer op de boot die ons van Koh Chang naar het vaste land breng en van daar gaan we naar Pattaya. Weer 'n stukje dichter bij Bangkok en dus ook een stukje dichter bij het einde van deze vakantie. Nog maar even niet aan denken ;-))
Koh Chang stond bij mij bekend als een "party eiland" en dus verwacht je daar veel reuring en vertier. De "'meiden"' deden hun best, joeilen en roepen als we voorbij liepen, en helemaal naar Paul als ik niet naast hem liep ;-)) De muziek stond hard alle lampjes knipperden maar........................klanten waren der niet. Op sommige kroegjes na gaf de straat vol restaurantjes, kroegies en souvenirwinkeltjes een verlaten indruk. Voor het strand was dit wel weer prima. Der waren wel meer strandgasten maar der was genoeg ruimte om 'n lekker plekkie uit te zoeken waar we ons de hele dag konden vermaken. Koffie, broodjes, drinken en natuurlijk als de 3 in de klok kwam, ook 'n koud biertje ! 3 Nachten hadden we geboekt in 'n guesthouse 700 mtr. van het strand. 'n eigen bungalow met bankje er voor en droogrek voor de handdoeken en badkleding. Prima plekkie, goede bedden, airco en badkamer maar 700 meter ?? Dat was zeker gemeten met een Thais meetlint of zo. Bij vertrek naar het stand kregen we al te horen dat we rechts af moesten en dat 1 km verder op de public ingang naar het strand was. Uiteindelijk werden het zeker 2 X 700 meter naar het strand down hill. Terug, up hill was dit niet echt fijn na zo'n vermoeiend strand dag.
Paul vond na een halve dag zitten en boekje lezen op het strand een beetje beweging wel nodig en heeft een frisbee gekocht en een beachball spel, tafeltennis zonder tafel. Sportief als hij is hebben we daar heel wat waterplezier mee gehad, ja waterplezier want we deden het natuurlijk in zee. Als je dan mist, de bal of de frisbee, hoef je niet te bukken. Met eten en drinken in de buurt, sporten maakt immers hongerig en dorstig, was het prima uit te houden op het strand. Toch hebben we besloten om na deze 3 nachten verder te gaan, meer richting Bangkok. De keuze viel op Pattaya. Strand, watersport, meer reuring en maar 2 uurtjes van Bangkok af. Dit is wel een prettig vooruitzicht want ook deze reis naar Pattaya liep niet geheel vlekkeloos ;-) 't begon met 1 uur wachten op het busje. De dag begon met een regenbuitje en dit was de oorzaak van de vertraging. Het busje kon door de regen niet weg komen hoorde wij. Verder op het eiland regende het net even iets harder dan bij ons. 't busje zat al aardig vol en echt veel ruimte was er dan ook niet over. Maar de 4uurtjes die de rit zou duren gingen we wel volhouden. De eerste stop na dat we van de ferry af kwamen was een pompstation. Tuurlijk, de busjes hier rijden ook gewoon op benzine of diesel. Weer een stop, nu was het een band die opgepompt moest worden. Na een half uurtje, weer een stop. Weer een pompstation waar weer getankt moest worden en wij allemaal uit het busje moesten. Nu gaan we dan toch echt rijden hoopte wij, en ja hoor dat was de chauffeur ook van plan. Het leek er op dat hij iets van de verloren tijd in wilde halen en reed dus aardig door, ook bij stoplichten, deze wist hij heel "'slim"' te omzeilen. Onderweg hebben we 3 ongevallen gezien, 1 met een busje, frontaal tegen een paal, 'n scooter en later nog een auto die wat vreemd "geparkeerd" stond. Alle inzittende van het busje waren duidelijk aan het mee kijken met de chauffeur die flink het gaspedaal intrapte en links en rechts medeweggebruikers inhaalde.
Eenmaal veilig aangekomen bij het hotel zijn we op zoek gegaan naar een aangename slaapplek. We hadden deze keer niets gereserveerd maar wel enkele namen op geschreven en ons daar in de buurt laten afzetten. Het 2de hotel waar we binnen gingen is het geworden, het Serenotel. Hier zitten we nu dus tot zondag. Met een zwembad op het dak, het strand voor de deur en alle kroegen, eet tentjes en winkels die je je maar kan bedenken binnen loop afstand denk ik dat we dit wel volhouden !
Voor nu............................groetjes vanaf een toetsenbord op 7 hoog.

• 06 Maart 2015 - 09:20

Danielle:

Hoi Beide,

Geniet nog maar lekker voor jullie het weten is het om. En geloof me het is daar beter dan hier.
    Ik lees met veel plezier jullie verhalen en geniet er echt van.
    Tot over een paar weekjes. Groetjes Daan en Mies.