je varen in Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karin Vré - WaarBenJij.nu je varen in Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karin Vré - WaarBenJij.nu

je varen in Halong Bay

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Februari 2015 | Vietnam, Hanoi

Voor de eerste dagen zijn we onder de pannen. Te beginnen in een boot dan in een bus vervolgens slapen in een homestay, taxi in, overstappen in een bus en daarna nog een en dan de trein. 5 febr. stappen we de bus in naar Halong Bay. De bus reis zelf is al een attractie op zich. Het verkeer bekijken is heel wat anders dan er aan deelnemen of er onderdeel van zijn. Gelukkig wist onze chauffeur precies wat hij deed (denken wij) want we zijn veilig aan gekomen in Halong Bay. Na het tellen van alle hoofden en het noteren van naam en geslacht, gingen we als makke schapen aan boord van een boot die in de verste verte niet leek op de foto die we te zien kregen bij het boeken van deze trip. Wat 'n verrassing ;-) Eerst zette de kaptein koers naar een grot, de Hang Thien Cung of Hemelse paleis grot. Ontdekt in 1995 en vol met stalagmieten die verlicht worden door blauwe, groene en roze lampen. Het kitsch gehalte was zo groot dat Paul er tranen van in zijn ogen kreeg. Hierna zette we koers naar een drijvend "vissersdorp" en vandaar varen we nu naar........??We eten, slapen, drinken aan boord en vanavond hebben we Karaoke. Ben benieuwd of Paul mee gaat zingen ;-) Nog 'n paar biertjes meer, misschien helpt het hem over zijn verlegenheid heen.
Halong Bay is echt mooi en wanneer het een zonnige dag was geweest was het vast spectaculair geweest om al de rotsen, eilandjes te zien.

Vandaag was het aardig zonnig in Halong Bay en hebben we een heel gezellige avond gehad met mensen van verschillende nationaliteiten.
De boottocht die aangeprezen wordt als een rondvaart leek eigenlijk meer het een pontje van Buitenhuizen. We waren meer bezig met mensen ophalen, af zetten en weer ophalen. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die ze vergaten mee te nemen. Waaronder ik !!

Vandaag pakken we de bus naar Sappa. Hoe het ons zal vergaan in zo'n "slaapbus" en de hiking in de bergen houden jullie nog even te goed !!

De groetjes van ons nu nog werkend toetsenbord.

• 06 Februari 2015 - 15:27

Marc:

Heerlijk die verslagen. Stiekem meegenieten, toch een beetje op vakantie.

• 06 Februari 2015 - 18:12

Marijke:

WHAHAHAHA... wat een heerlijke ervaringen, nu al...

• 06 Februari 2015 - 18:57

Linda:

Ziet er heerlijk uit. Ruud loopt hier te snotteren en ik word nu al gek van alle zwangerschapspijntjes, maar met de spruit gaat alles goed. Gister weer een echo gehad en meneer is nog steeds boven gemiddeld groot. De nieuwe tafel is vandaag gekomen. Echt super mooi. Ruud heeft voor de nodige afleiding tijdens het ziek zijn een ps4 gekocht dus de stoelen moeten nog ff wachten ;-)